
Ebook „Edukacja w modelu STEAM” to odpowiedź na potrzeby nowego pokolenia uczniów, których nawyki ukształtowała technologia, a pandemia wymusiła konieczność przeorganizowania modelu nauczania. Podręcznik skierowany jest do pedagogów i dyrektorów szkół, którzy szukają nowych rozwiązań dydaktycznych, inspiracji, wiedzy w założeniach edukacji STEAM.
Z publikacji dowiecie się Państwo, jaką rolę edukacja STEAM pełni
w przygotowaniu uczniów do przyszłej kariery zawodowej. W jaki sposób, krok po kroku, wdrożyć edukację STEAM w szkole i zbudować wokół niej nową kulturę organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego. Znajdziecie także Państwo przykłady scenariuszy zajęć w modelu.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną publikacją.
Ebook do pobrania dostępny obok.
Stwórz własny scenariusz
Autorzy publikacji

Marlena Plebańska
dr hab. prof. UV, trenerka i wykładowczyni akademicka
Jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja: zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularno-naukowych z zakresu e-edukacji. Od 20 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learningowych oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach pozarządowych. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowych. Aktywny trener i wykładowca. Pracownik naukowy AFiB Vistula, UV. Autorka pierwszej w Polsce książki o tematyce STEAM: STEAM-owe Lekcje, autorka pierwszej w Polsce książki o tematyce STEAM dla przedszkoli: STEAMowe Przedszkole.

Pedagog, filolog, redaktor naczelny miesięcznika „Edukacja i Dialog”, twórca Laboratorium Edukacji Medialnej w CODN. Apple Professional Learning Specialist. Twórca Collegium Futurum, gimnazjum i liceum w Słupsku wykorzystującego nowe modele dydaktyczne wspierane TIK. Laureat konkursu dla doktorantów Polska Cyfrowa 2020+ na najlepszą pracę w kategorii socjologia. Wiceprzewodniczący Słupskiej Rady Edukacyjnej przy Prezydencie Miasta Słupsk. Autor publikacji naukowych i popularno-naukowych, licznych książek: Gra o szkołę. W poszukiwaniu zasad zarządzania w nowych czasach, W poszukiwaniu edukacji nowego wymiaru, Jak skutecznie zarządzać swoim czasem, Technologia w doskonaleniu i kształceniu dorosłych.